سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر آن که خواهى نیستى بارى بدان ننگر که کیستى . [نهج البلاغه]
سن ایچ
 || مدیریت  ||  شناسنامه  || پست الکترونیــک  ||  RSS  ||
آموزش مقدماتی نوازندگی گیتار ( سبک فلامنکو)

محمد اسکندری :: شنبه 87/1/24 ساعت 2:9 عصر

کمپاس در دستگاه تانگو :

 

این دستگاه در میزان 4/4 نوشته می شود  ، البته با تفاوت در ضرب های قوی و ضعیف

 

ضربهای قوی و ضعیف در تانگو :

 

همانطور که می دانید در میزان 4/4 ضرب اول ضرب قوی ، ضرب سوم نیمه قوی و بقیه ضرب ها ضعیف می باشند

  

                                                                     >          >        

                                                                                             1    2    3    4

 

 کمپاس در تانگو :

 
تفاوت ضرب 4/4 عادی با تانگو در میزان 4/4 : ( کمپاس تانگو . فرم اول )

 

در تانگو به طور معمول ضرب اول قوی اجرا نمی شود و ضرب دوم ، سوم و چهارم  قوی اجرا می شود .

  

                                                                >     >    >         

1    2    3    4

  

فرمی دیگر از اجرای کمپاس تانگو : ( کمپاس تانگو . فرم دوم )

 

 

                                                              > >           >   

4  و   3   و   2   و   1

 

این نیز فرم دیگری در اجرای کمپاس تانگو می باشد که ضرب های قوی روی ضرب دوم و (و)(ضرب دوم ) ، و ضرب چهارم می باشد . این  دو نوع کمپاس در دستگاه تانگو به تناوب اجرا می شوند

 

 قطعه مورد نظر برای آموزش در این دستگاه از کتاب 42 قطعه خوان مارتین انتخاب شده است

 

تانگو : ( یامادا )

پیشنهاد می شود قبل از شروع این درس هنرجو به تمرین بر روی آکورد های سی بمل  و لا ماژور بپردازد .

 صدای آکورد ها را بوسیله شصت ایجاد کنید و تبدیل این دو آکورد را بدون توقف تمرین نمایید

 

»» دانلود : یامادا . تانگو خوان مارتین . یامادا اول

 

نکات مهم در اجرای یامادا :

 

»اجرای ضربه p به سیم ها همراه با گلپ به صورت همزمان


در زدن گلپ دقت کنید که صدای ایجاد شده توسط گوشت و ناخن دست ایجاد می شود و ضربه گلپ نباید صرفا توسط ناخن به گیتار اصابت کند

اگر در کمپاس دقت نمایید ، این نکته را متوجه خواهید شد که اجرای کمپاس در این قطعه به شیوه دوم کمپاس در تانگو می باشد که ضرب های قوی در آن در ضرب 2 ، ( و ) ( ضرب دوم ) ، و ضرب چهارم می باشد

 

دقت در ضربه P :

آکورد سی بمل ( آکورد اول ) ، که انگشت p به آن ضربه میزند ف از سیم چهارم به پائین باید نواخته شود .

در شرایط عادی این آکورد از سیم پنجم نواخته می شود ، اما در نواختن این قطعه چون خط ملودی ما از (ر) شروع می شود ، این آکورد از سیم چهارم نواخته می شود .

یعنی به این شکل ( ر . دو. سی . لا )

 

اجرای آکورد سی بمل و لا ماژور  :

 

در اجرای آکورد سی بمل دقت نمائید که انگشت سوم و چهارم تا انتهای میزان ثابت نگه داشته شود

 

در اجرای آکورد لاماژور نیز دقت نمایید که برای اجرای این آکورد از انگشت یک و دو استفاده شود . سیم سوم و چهارم با انگشت یک و سیم دوم با انگشت دوم نگه داشته شود .

 

فالستا :

 

رعایت تکنیک لگاتو :

در هنگام کوبش و کشش در اجرای این تکنیک نباید دچار هیجان و سرعت  شد . توجه داشته باشید که اجرای سریع این تکنیک آن هم برای دفعات آغازین  باعث خستگی مفرط در انگشتان دست می شود

قدرت تمام انگشتان اجرا کننده این تکنیک بر روی دسته گیتار باید در هنگام کوبش و کشش باید با هم برابر باشد تا صدای مورد نظر از گیتار شنیده شود
 

 

انگشت چهارم خود را قوی کنید :

انگشت چهارم در گیتار نسبت به انگشت های دیگر ضعیف تر می باشد . تقویت و پرورش درست حرکت و قدرت این انگشت کاربردی کلیدی ، در اجرای قطعان فلامنکو ایفا می کند

 

در این قطعه و در پایان فالستا آکورد لا ماژور به همراه فرت چهارم در سیم پنجم ( دو دیز ) گرفته می شود . برای گرفتن فرت چهارم در سیم پنجم باید از انگشت چهارم استفاده کرد .


نوشته های دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

موسیقی پاپ
تاثیر موسیقی بر شخصیت افراد
در مورد تاثیر موسیقی
مطلبی خواندنی در مورد موسیقی DNA
اموزش پیانو
انتخاب یک استاد پیانوی خوب
اصطلاحات فلامنکو
پیشگیری از وحشت و اضطراب در اجرای کنسرت
هنر فلامنکو اصیل
نینا پاستوری
برنامه دیکشنری گیتار
سلام
نت ها در ویولون
سلام
[عناوین آرشیوشده]

About Us!
سن ایچ
محمد اسکندری
Link to Us!

سن ایچ

Hit
مجوع بازدیدها: 188519 بازدید

امروز: 54 بازدید

دیروز: 73 بازدید

Day Links
سیب گندیده [79]
[آرشیو(1)]


Archive


آموزش گیتار
آموزش ویلون
آموزش ستار
متفرقه

links
محمد خوش منظر
سینا صادقی

In yahoo

یــــاهـو

Submit mail